De geluksmomentjes van de maand september zijn helaas een beetje vertraagd door onze vakantie, maar uiteraard wil ik ze weer graag met jullie delen! Wat een heerlijke maand was de maand september! Wel erg druk omdat we allebei nog veel wilden afronden voor onze vakantie en omdat onze agenda’s best vol stonden met afspraken, maar ook echt een maand van ontspannen en leuke dingen doen. Kijken jullie weer gezellig mee?

De maand begon al gezellig. Zo zijn we met collega’s en een oud-collega uit eten geweest bij Gauchos in Maastricht, gaf Maurice een zeer geslaagde fotografie workshop samen met Staatsbosbeheer, kwamen 2 collega’s gezellig bij ons eten en maakten we Limburgs zuurvlees voor hen, kon Maurice eindelijk zijn Limburgse WiskiE afhalen, kwam een andere collega eten, gingen we gezellig winkelen in Centro in Oberhausen, vierden we ons 12-jarig huwelijk en gingen we op vakantie naar ons geliefde Cornwall in Engeland. Kortom, echt een fijne maand!

Onze vakantie in Cornwall en Kent
Op maandag vertrokken we om 4 uur ’s nachts richting Calais om daar de trein te nemen. De reis ging voorspoedig en we kwamen eerder aan waardoor we zelfs een trein eerder konden nemen. Dat was geen overbodige luxe aangezien we normaal een tussenstop maken in Kent, maar er nu voor gekozen hadden om in 1x door te rijden naar Cornwall. De autoreis ging ook meer dan prima (na al die jaren is links rijden letterlijk een ‘piece of cake’ geworden) en, op wat kleine file’s na, kwamen we lekker op tijd aan bij ons appartement. Onderweg hadden we wat eten gekocht voor die avond en kon het grote ontspannen gaan beginnen. Het appartement was prachtig en lag direct aan zee. Binnen 1 minuut was je op het strand. En het uitzicht was adembenemend en tevens de reden dat we dit specifieke appartement gekozen hadden.

In de dagen die volgden, genoten we enorm van ons appartement, het uitzicht en de prachtige omgeving. Natuurlijk maakten we ook diverse uitstapjes. Zo bezochten we een verlaten vliegveld waar je heerlijk ongestoord tussen de schapen kon wandelen en waar heel mooi geïllustreerd werd hoe de natuur weer terugpakt wat ooit van haar was. Ook gingen we naar Healeys Cornish Cyder Farm waar ze niet alleen cider verkochten, maar ook versgemaakte (cloudy) appelsap, jam, sauzen en, tot grote verrassing en vreugde van Maurice, een whiskey. Uiteindelijk is de blend mee naar huis gekomen. De single malt was helaas een beetje aan de dure kant, maar ik weet zeker dat die er ook ooit wel zal komen.

De dag erna gingen we naar het Screech Owl Wildlife Park. Hier wilden we al langer naartoe, maar het kwam er steeds maar niet van. We hadden een heerlijke dag met een flying display, een close encounter met diverse uilen en uiteindelijk boekten we een handling sessie voor ons beiden. Dit stond al langere tijd op mijn wensenlijstje en het fijne is dat je er ook het uilen sanctuary mee steunt waardoor ze nog meer afgedankte en mishandelde uilen kunnen opvangen. Het was een uur om nooit te vergeten. We kregen ieder 4 uilen (van klein naar groot) op onze arm en ik smolt echt bij het allerkleinste uiltje dat Precious heette. Ze was zo schattig en dol op knuffelen. Ze kroop letterlijk in je hand terwijl ze kleine pur-geluidjes maakte.

Na Cornwall zijn we een paar dagen naar Kent gegaan. Zo zijn we naar de Seven Sisters en Birling Gap geweest en naar ons geliefde winkelcentrum Bluewater waar we ’s avonds ook gegeten hebben bij Jamie’s Italian. Echt een heerlijke vakantie met herinneringen en ervaringen om nooit meer te vergeten!

New in
Natuurlijk heb ik ook wat kleine dingetjes gekocht in de afgelopen maand. In Engeland struinen we altijd graag de diverse supermarkten of delicatesse winkels af op zoek naar leuke en vaak, voor ons onbekende, ingrediënten en kochten we alvast wat dingen voor kerst.

Bij Kikki K kocht ik deze leuke thermoskan/reisbeker in de vorm van een konijntje. Ik word er instant vrolijk van en hij is ideaal om mee te nemen.

Iedereen die me een beetje kent, weet dat ik helemaal dol ben op Papegaaiduikers oftewel Puffins. Bij Søstrene Grene kwam ik deze prachtige pentekening tegen en die heeft een mooi plekje gekregen op de plankjes achter onze bank.

Bij Next kocht ik dit schattige, houten beertje dat eigenlijk een kerstornament is en bij de Disney Store kocht ik deze schattige (originele) Winnie de Pooh beer.

Dir waren dan alweer de geluksmomentjes van september. Inmiddels zijn we alweer een dikke week aan het werk, maar dankzij de vele foto’s, souveniers, video’s en herinneringen voelt de vakantie nog als heel dichtbij en genieten we nog dagelijks na. De maand oktober is ook alweer voor de helft voorbij dus laat ik maar snel deze geluksmomentjes online gaan zetten. Ik wens jullie een hele fijne en zonnige maand toe!